Konkurs Matematyczny – eliminacje

Dnia 03. 10 . 2016 r. (poniedziałek) w godz. 13:30 – 14:30 odbędą się szkolne eliminacje do Konkursu Matematycznego dla uczniów szkół podstawowych (tzw. kuratoryjnego). Uczniowie zainteresowani udziałem w konkursie proszeni są o zgłoszenie się do nauczycieli matematyki (L Gniot, A. Jarota) do 30. 09. 2016 r. (piątek).

Regulamin konkursu jest dostępny na stronie www.kuratorium.szczecin.pl w zakładce Konkursy i olimpiady. Oto zakres materiału: 

Zakres wiedzy i umiejętności wymaganych od uczestników


Zadania wymagają znajomości treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu matematyka II etapu edukacyjnego, a w szczególności:

  1. Liczby naturalne oraz działania.

– Zapisywanie i odczytywanie liczb przedstawionych w systemie rzymskim i odwrotnie także w zakresie od 30 do 100.

– Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie (także z resztą) liczb jednocyfrowych
i wielocyfrowych.

– Stosowanie cech podzielności przez 2, 3, 5, 9, 10, 100.

– Rozpoznawanie liczb pierwszych i złożonych.

– Znajdowanie dzielników liczb.

  1. Liczby całkowite.

– Wykonywanie działań na liczbach całkowitych.

– Obliczanie wartości bezwzględnej.

  1. Ułamki zwykłe i dziesiętne oraz działania.

– Znajdowanie rozwinięć dziesiętnych skończonych i nieskończonych.

– Wykonywanie działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.

– Obliczanie potęg o wykładniku 0, 1, 2, 3.

  1. Proste i odcinki.

– Znajomość pojęć: prosta, półprosta, odcinek.

– Określanie położenia odcinków, prostych.

  1. Kąty.

– Rozpoznawanie kątów wierzchołkowych i przyległych oraz korzystanie z ich własności do obliczania miar kątów.

  1. Wielokąty, koła i okręgi.

– Wykorzystanie nierówności trójkąta.

– Stosowanie twierdzenia o sumie kątów trójkąta.

– Znajomość własności czworokątów.

  1. Obliczenia w geometrii.

– Obliczanie pól i obwodów trójkątów oraz czworokątów.

– Zamiana jednostek pola i objętości.

  1. Obliczenia praktyczne.

– Zamiana jednostek długości i masy.

– Wykorzystanie skali na mapie i planie.

– Obliczenia zegarowe, prędkość, droga i czas.

– Obliczenia procentowe (procent danej liczby oraz liczby na podstawie danego jej procentu w stopniu trudności 1%, 10%, 25%, 50%, 100%).

  1. Zadania tekstowe.

– Stosowanie wiedzy i umiejętności do rozwiązywania zadań także w kontekście praktycznym.

–  Przetwarzanie tekstu na działania arytmetyczne.


powrót
Copyright © Szkoła Podstawowa w Przecławiu