1. „Znajdź właściwe rozwiązanie” – program profilaktyki palenia tytoniu dla uczniów klas piątych. Program ten wpisuje się w zadania do realizacji Narodowego Programu Zdrowia na lata 2009-2015 w zakresie ochrony zdrowia.
Cele programu: zapobieganie paleniu tytoniu wśród młodzieży szkolnej, większenie wiedzy w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego, kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i swoich bliskich, kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu.
2. „Trzymaj formę!” – program profilaktyki nadwagi i otyłości dla uczniów klas 5-6 mający na celu trwałe kształtowanie prozdrowotnych nawyków wśród uczniów poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. Rodzice uczniów wszystkich klas otrzymali na zebraniach książeczki „Otyłość u dzieci” oraz ulotki z zasadami zdrowego żywienia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Programy realizowane są we współpracy z Państwową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Policach.
Cele programu: zwiększenie świadomości uczestników dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie, pogłębienie wiedzy o znaczeniu zbilansowanej diety i aktywności fizycznej dla organizmu człowieka, kształtowanie postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną, dostarczenie wiedzy o informacjach zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych i umiejętności korzystania z nich.
3. „Bezpieczna szkoła” – wojewódzki program edukacji w obszarze bezpieczeństwa.
Oto relacja z działań – proszę kliknąć
Cele programu:
Zapoznanie dzieci młodszych i przypomnienie starszym dzieciom, zasad, które pomagają im: bezpiecznie dotrzeć do szkoły i powrócić z lekcji do domu, bezwypadkowo spędzić ferie zimowe oraz poznać zasady udzielania pierwszej pomoc.
6. „Spójrz inaczej” – program wychowawczo-profilaktyczny dla klas 1-6, opracowany przez zespół psychologów i pedagogów ze Stowarzyszenia Psychoprofilaktyki Szkolnej ze Starachowic. Program opiera się na założeniu, że jednym z podstawowych źródeł uzależnień są deficyty rozwoju emocjonalnego oraz zła adaptacja do ról i warunków życiowych.
Obejmuje on treści zgrupowane w czterech blokach tematycznych: uczestnictwo w grupie, postrzeganie siebie i rozumienia swoich uczuć, rozwiązywanie problemów i dbania o zdrowie.