Grupa V – Smerfy

Nauczyciel grupy: mgr Sylwia Kopala

  • kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją
  • kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałości
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych
  • wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania obowiązków dyżurnego
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń i ich obserwowania
  • kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie wykonywanych i obserwowanych doświadczeń
  • wdrażanie do globalnego czytania
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
  • poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców (kształt, barwa, smak i zapach)
  • kształtowanie umiejętności sporządzanie prostych potraw z warzyw i owoców
  • bogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych i technicznych
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • poznanie obrazu graficznego głoski „e” ‒ litery „E”, „e”
  • doskonalenie umiejętności charakteryzowania postaci i zdarzeń w poznawanych utworach literackich
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • poznanie obrazu graficznego liczby „3”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich i klasyfikowania figur geometrycznych według kilku wybranych cech
  • kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
  • poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
  • rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny
  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
  • rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
  • konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji
  • poznanie obrazu graficznego liczby „4”
  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole nad wspólnym projektem plastycznym
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
  • kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „m” ‒ litery „M”, „m”
  • podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poznanie obrazu graficznego liczby „5”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5 (liczebniki główne i porządkowe)
  • rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)
  • układanie własnych rytmów wizualnych i dźwiękowych
Copyright © Szkoła Podstawowa w Przecławiu