kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych
wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania obowiązków dyżurnego
kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych doświadczeń i ich obserwowania
kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie wykonywanych i obserwowanych doświadczeń
wdrażanie do globalnego czytania
rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”
poznanie obrazu graficznego liczby „2”
TYDZIEŃ II: KSIĄŻKA KUCHARSKA PROSTO Z NATURY
wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców (kształt, barwa, smak i zapach)
kształtowanie umiejętności sporządzanie prostych potraw z warzyw i owoców
bogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych i technicznych
rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
poznanie obrazu graficznego głoski „e” ‒ litery „E”, „e”
doskonalenie umiejętności charakteryzowania postaci i zdarzeń w poznawanych utworach literackich
kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
poznanie obrazu graficznego liczby „3”
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3