Grupa V – Smerfy
Wychowawcy grupy:

mgr Aleksandra Halińska, mgr Magdalena Purul-Gonerska

Aktualności

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Moja rodzina

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych I.8.
– odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, nazywa członków rodziny i określa relacje między nimi III.2.
– uważnie słucha, wykonuje zadania według instrukcji słownej nauczyciela IV.6.
– podejmuje próby czytania imion, sylab składających się z poznanych liter, rozpoznaje i nazywa literę „d” IV.4.
– uczestniczy w zabawach ruchowych I.5.
– odrysowuje po konturze kształty i wycina po narysowanym śladzie, rysuje zgodnie z instrukcją I.7.
– rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia i określa źródło ich pochodzenia, śpiewa piosenkę IV.7.
– doskonali sprawność grafomotoryczną IV.8.
– wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego IV.2.
– lepi z plasteliny IV.1.
– rozpoznaje i nazwa cyfrę 8, przyporządkowuje ją do odpowiedniego zbioru, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8, porównuje liczebność zbiorów IV.15.
– odczytuje emocje drugiego człowieka, obserwując jego zachowanie, mimikę, gesty II.9.
– układa i odwzorowuje kompozycje szeregowe o powtarzającym się rytmie z uwzględnieniem różnorodnych figur, kształtów i form w przestrzeni sieci kratki IV.11., IV.12., I.7.
– podejmuje rozbudowane zabawy tematyczne, odgrywając określone role IV.1., II.8.

  • Jak być dobrym dla innych?

– wskazuje skutki zachowania III.5.
– dostrzega różnice w kształcie drobnych elementów, segreguje elementy według kształtu, zakodowanej instrukcji, układa rytmy IV.12.
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych I.8.
– określa różnice i podobieństwa między ludźmi III.1.
– nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami oraz zachowaniami społecznymi III.6.
– szanuje emocje swoje i innych II.1.
– opowiada o sytuacji przedstawionej na ilustracji, układa dłuższe opowiadania na określony temat, tworząc logiczny ciąg zdarzeń IV.5.
– uczestniczy w zabawach ruchowych I.5.
– zapoznaje się z brzmieniem instrumentów oraz sposobem gry na tych instrumentach, lokalizuje kierunek, z którego pochodzi dźwięk, śpiewa piosenkę IV.7.
– wyraża ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy IV.11.
– rozpoznaje i nazywa literę „y”, podejmuje próby czytania prostych zdań IV.4.
– doskonali sprawność grafomotoryczną IV.8.
– poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne I.8.
– integruje się z dziećmi z grupy III.2.
– odgrywa gestem, ruchem wysłuchaną opowieść IV.1.
– dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów, układa schemat wyrazu, łączy wyrazy rymujące się ze sobą, tworzy nowe rymy IV.2.
– rozpoznaje i nazywa kolory występujące w tęczy IV.18., IV.12.
– opowiada o uczuciach, których doznaje w czasie słuchania muzyki IV.7., II.1.
– dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę II.10.
– porównuje liczebność zbiorów, stosuje znak „=” dla określania relacji między liczebnością zbiorów, porządkuje zbiory, tworzy zbiory według podanego warunku IV.15.
– doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, precyzyjnie wycina po narysowanym konturze I.7.
– ustala kolejność na podstawie instrukcji zawartej w słuchanym tekście IV.6., IV.15.
– czerpie radość z samodzielnie przygotowanego upominku dla bliskich mu osób II.6., II.2.
– samodzielnie przygotowuje materiały i wykonuje z nich okazjonalne upominki dla członków rodziny I.6., IV.11.

  • Boże Narodzenie

– wypowiada się na wskazany temat IV.5.
– doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, sprawnie posługuje się nożyczkami I.7.
– zna zwyczaje, tradycje i symbole bożonarodzeniowe, zna tradycję wysyłania okolicznościowych kartek, składania życzeń świątecznych III.2.
– uczestniczy w zabawach ruchowych I.5.
– nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi III.6.
– stosuje zwroty grzecznościowe w czasie zabawy i w każdej sytuacji dnia codziennego III.4.
– układa pocięte kartki świąteczne w całość, wyróżnia elementy związane z symbolami świąt, wskazuje podobieństwa i różnice między obrazkami, porządkuje wyrazy według ustalonego kodu IV.9.
– uważnie słucha, dopasowuje zdania do obrazków IV.6.
– podejmuje próby czytania sylab z poznanych liter, tworzy z nich wyrazy IV.4.
– ustala położenie elementów na kartce IV.14.
– zna sposoby dokarmiania zwierząt zimą, zna gatunki ptaków, którym należy pomagać zimą, rozpoznaje je po wyglądzie IV.18.
– rozwiązuje zagadki o zwierzętach leśnych IV.18., IV.5.
– tworzy matematyczne historyjki, manipuluje sylwetami, dodaje, odejmuje, układa zadania z treścią, rysuje tyle elementów, ile wskazuje liczba, przelicza elementy dwóch zbiorów i porównuje ich liczebność, posługuje się znakami matematycznymi, określa różnoliczność i równoliczność zbiorów z użyciem cyfr i znaków IV.15.
– respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych III.7.
– mówi, jakie mogą być przyczyny i objawy złości III.6., III.8.
– zna sposoby radzenia sobie ze złością, wie, jak ją wyrażać III.3., III.7.
– układa rytmy proste i złożone IV.12.
– kreśli fale w rytm muzyki; wycina, wydziera, I.7., IV.7.

Plan zajęć

Inne

.

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu