Nauczyciel grupy: mgr Dusza Małgorzata, pomoc nauczyciela: Monika Beczyńska.
Aktualności:
WYDARZENIA ZAPLANOWANE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
11.04.2024r.(czwartek) -WYJŚCIE DO BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W PRZECŁAWIU
22.04.2024r.(poniedziałek) – Dzień Ziemi (tego dnia odbędzie się ognisko z kiełbaskami)
25.04.2024r.(czwartek)- Wyjazd autokarem do Zut na musical pt. „Polskie miasto w baśni i legendzie”. Koszt 30 zł– wpłaty dokonujemy do skarbnika grupy. Autokar sponsoruje RR.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE – LUTY
Tydzień I: Muzyczne opowieści
Obszar fizyczny:
rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych
rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
Obszar emocjonalny:
stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
wdrażanie do dostrzegania i szanowania emocji swoich i innych
dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką
Obszar społeczny:
wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej
kształtowanie umiejętności współpracy z grupą podczas różnych zabaw i zadań
kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych)
wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
Obszar poznawczy:
rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych
rozwijanie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach
wdrażanie do uważnego słuchania
kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi
bogacenie czynnego i biernego słownika dziecka
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
Tydzień II: W świecie kształtów i kolorów
Obszar fizyczny:
wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
kształtowanie precyzji ruchów podczas zabaw konstrukcyjnych
Obszar emocjonalny:
kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych ludzi
zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (koleżankom, kolegom, rodzicom i bliskim)
kształtowanie wiary we własne możliwości i odwagi w uczestniczeniu w zabawach grupowych
Obszar społeczny:
wdrażanie do współpracy z rówieśnikami w celu osiągnięcia zamierzonego celu
wdrażanie do uważnego słuchania poleceń
Obszar poznawczy:
rozwijanie percepcji wzrokowej
rozwijanie umiejętności nazywania kolorów
wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka
wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
Tydzień III: Bawimy się w teatr
Obszar fizyczny:
kształtowanie świadomości własnego ciała
rozwijanie motoryki małej
usprawnianie aparatu mowy
Obszar emocjonalny:
stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami przed dużą grupą
Obszar społeczny:
kształtowanie nawyków właściwego zachowania się w teatrze
wdrażanie do przestrzegania ustalonych wcześniej reguł zabawy
Obszar poznawczy:
rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach
zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi
rozwijanie wyobraźni dziecięcej
inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej
wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
aktywizowanie dziecięcej wyobraźni przez odgrywanie ról
Tydzień IV: Jaki mam talent?
Obszar fizyczny:
wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych
usprawnianie motoryki małej
rozwijanie precyzji ruchów
rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
Obszar emocjonalny:
kształtowanie wrażliwości na odczucia innych
budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą rówieśniczą, mówienia o sobie
Obszar społeczny:
wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach
kształtowanie współpracy z rówieśnikami w sytuacjach zadaniowych
Obszar poznawczy:
rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek
kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie