Grupa I – Pszczółki

Nauczyciel grupy: mgr Dusza Małgorzata, pomoc nauczyciela: Monika Beczyńska.


Aktualności:

WYDARZENIA ZAPLANOWANE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

11.04.2024r.(czwartek) -WYJŚCIE DO BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W PRZECŁAWIU

22.04.2024r.(poniedziałek) – Dzień Ziemi (tego dnia odbędzie się ognisko z kiełbaskami)

25.04.2024r.(czwartek)- Wyjazd autokarem do Zut na musical pt. „Polskie miasto w baśni i legendzie”. Koszt 30 zł– wpłaty dokonujemy do skarbnika grupy. Autokar sponsoruje RR.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE – LUTY

Tydzień I: Muzyczne opowieści

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych

Obszar emocjonalny:

  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • wdrażanie do dostrzegania i szanowania emocji swoich i innych
  • dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką

Obszar społeczny:

  • wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności współpracy z grupą podczas różnych zabaw i zadań
  • kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych)
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
  • zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi
  • bogacenie czynnego i biernego słownika dziecka
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

Tydzień II: W świecie kształtów i kolorów

Obszar fizyczny:

  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • kształtowanie precyzji ruchów podczas zabaw konstrukcyjnych

Obszar emocjonalny:

  • kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych ludzi
  • zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (koleżankom, kolegom, rodzicom i bliskim)
  • kształtowanie wiary we własne możliwości i odwagi w uczestniczeniu w zabawach grupowych

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do współpracy z rówieśnikami w celu osiągnięcia zamierzonego celu
  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • rozwijanie umiejętności nazywania kolorów
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka
  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie

Tydzień III: Bawimy się w teatr

Obszar fizyczny:

  • kształtowanie świadomości własnego ciała
  • rozwijanie motoryki małej
  • usprawnianie aparatu mowy

Obszar emocjonalny:

  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami przed dużą grupą

Obszar społeczny:

  • kształtowanie nawyków właściwego zachowania się w teatrze
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych wcześniej reguł zabawy

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach
  • zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi
  • rozwijanie wyobraźni dziecięcej
  • inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
  • aktywizowanie dziecięcej wyobraźni przez odgrywanie ról

Tydzień IV: Jaki mam talent?

Obszar fizyczny:

  • wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych
  • usprawnianie motoryki małej
  • rozwijanie precyzji ruchów
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych

Obszar emocjonalny:

  • kształtowanie wrażliwości na odczucia innych
  • budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
  • wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą rówieśniczą, mówienia o sobie

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach
  • kształtowanie współpracy z rówieśnikami w sytuacjach zadaniowych

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
  • bogacenie słownictwa dzieci
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu