Grupa IV – Zające

Wychowawca grupy: mgr Barbara Gabruś, mgr Magdalena Gonerska

AKTUALNOŚCI

OGŁOSZENIE

Informuję, że w dniu 09.05.2024r.(tj. czwartek) odbędzie się wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego „Leszczynowy Sad” w Będargowie.

Dzieci wezmą udział w zajęciach  edukacyjnych pt. „MASEŁKO PALCE LIZAĆ”.

Koszt warsztatów wynosi 35 zł. Pieniądze należy wpłacać do skarbnika grupy. Autokar sponsoruje RR.

Wyjazd z przedszkola o godzinie 9.30. Powrót około godziny 12.30

Na miejscu odbędzie się ognisko. Przedszkole zapewni kiełbasę, bułki, soczek i ketchup.

Po powrocie z przedszkola dzieci zjedzą jeszcze zupę.

NA WYCIECZKĘ NIE ZABIERAMY PLECAKÓW!

UROCZYSTOŚCI ZAPLANOWANE NA MIESIĄC MAJ:

09.05.2024r.(CZWARTEK)- Wyjazd autokarem do Gospodarstwa Agroturystycznego „Leszczynowy Sad”

w Będargowie. Koszt 35zł– wpłaty dokonujemy do skarbnika grupy. Autokar sponsoruje RR.

15.05.2024r.(ŚRODA)- Warsztaty z Anki Hulanki. Koszt 25zł– wpłaty dokonujemy do skarbnika grupy.

22.05.2024r.(ŚRODA)– Koncert bajkowy Pro Musica  pt. „Tajemnicza wyspa skarbów”.

Dzień Mamy i Taty odbędzie się 14.06.2024r.(PIĄTEK) o godz. 14.00 w sali „Motylki”.

ZAJĘCIA DODATKOWE

PONIEDZIAŁEK

10:45-11:15 Język Angielski

13:20-13:50 Język Ang. Six

WTOREK

14:25-14:45 Tańce

CZWARTEK

13:50-14:20 Język Ang. Six

14:25-14:55 Religia

PIĄTEK

9:45-10:15 Religia

11:45-12:15 Język Angielski

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

TEMATYKA:

  1. Książka moim przyjacielem

Cele ogólne

Obszar fizyczny

• aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych

• usprawnianie motoryki małej

• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

• rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie

Obszar emocjonalny

• szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie swoich własnych strategii, ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników

• kształtowanie empatii poprzez wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

Obszar społeczny

• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych

• nazywanie oraz rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi

• komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych; wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy

Obszar poznawczy

• wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim w różnych sytuacjach

• rozpoznawanie poznanych liter

• odczytywanie utworzonych z poznanych liter krótkich wyrazów w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności

rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami

• wykonywanie własnych eksperymentów graficznych

• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy

• klasyfikowanie przedmiotów według podanych warunków

• wdrażanie do posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

  1. Wielkie talenty, ciekawe zawody

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
  • budowanie realnego poczucia własnej wartości

Obszar społeczny

  • wdrażanie nawyku kończenia działań przed rozpoczęciem następnych
  • rozwijanie umiejętności obdarzania uwagą innych

Obszar poznawczy

  • klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia
  • układanie przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy
  • rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych
  • wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnianie, czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód
  1. Kocham Cię, mamo!

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • usprawnianie motoryki małej w różnych sytuacjach
  • wykazywanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoja rodziną
  • wyrabianie umiejętności wyrażania uczuć szacunku, miłości wobec mamy

Obszar społeczny

  • uświadomienie konieczności współdziałania w rodzinie i wzajemnej pomocy

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim
  • odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych – rozbudzanie zainteresowania światem liter
  • wdrażanie do odpowiadania na pytanie pełnym zdaniem
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej przez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce
  • wykonywanie własnych eksperymentów graficznych farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp.
  1. Duże i małe rodziny w akcji

Cele ogólne
Obszar fizyczny

• aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych

• stosowanie chwytu pisarskiego podczas pisania i kolorowania

Obszar emocjonalny
• uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody

• uczenie wrażliwości, empatii i odpowiedzialności

• uwrażliwianie na los istot słabszych i zależnych od nas, w tym roślin i zwierząt

• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych

• przedstawianie swoich emocji i uczuć przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form wyrazu

Obszar społeczny

• wyjaśnianie swojej przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej

• budowanie poczucia własnej wartości wynikającej z przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej

• wyrażanie szacunku wobec siebie, innych osób oraz wszystkich istot żywych

• obdarzanie uwagą innych dzieci, osób dorosłych, roślin i zwierząt

• zgodne współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych

• respektowanie i tworzenie zasad podczas zabaw dowolnych

• nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunku do przyrody i dbania o jej dobro

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i wykonywanie przydzielonych czynności

• wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków, w tym wynikających z opieki nad roślinami i zwierzętami

Obszar poznawczy

• rozpoznawanie dźwięków z otoczenia

• posługiwanie się językiem w mowie zrozumiałej dla innych, rozróżnianie głosek na początku i na końcu wyrazów w prostych fonetycznie słowach

• rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter

• wykonywanie własnych eksperymentów graficznych kredką i mazakiem

• układanie przedmiotów w rytmy i szeregi, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

• rozpoznawanie modeli monet o niskich nominałach

• czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, przeliczanie elementów zbiorów

• wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu