Wychowawca grupy: mgr Barbara Gabruś, mgr Magdalena Gonerska
AKTUALNOŚCI
OGŁOSZENIE
Informuję, że w dniu 09.05.2024r.(tj. czwartek) odbędzie się wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego „Leszczynowy Sad” w Będargowie.
Dzieci wezmą udział w zajęciach edukacyjnych pt. „MASEŁKO PALCE LIZAĆ”.
Koszt warsztatów wynosi 35 zł. Pieniądze należy wpłacać do skarbnika grupy. Autokar sponsoruje RR.
Wyjazd z przedszkola o godzinie 9.30. Powrót około godziny 12.30
Na miejscu odbędzie się ognisko. Przedszkole zapewni kiełbasę, bułki, soczek i ketchup.
Po powrocie z przedszkola dzieci zjedzą jeszcze zupę.
NA WYCIECZKĘ NIE ZABIERAMY PLECAKÓW!
UROCZYSTOŚCI ZAPLANOWANE NA MIESIĄC MAJ:
09.05.2024r.(CZWARTEK)- Wyjazd autokarem do Gospodarstwa Agroturystycznego „Leszczynowy Sad”
w Będargowie. Koszt 35zł– wpłaty dokonujemy do skarbnika grupy. Autokar sponsoruje RR.
15.05.2024r.(ŚRODA)- Warsztaty z Anki Hulanki. Koszt 25zł– wpłaty dokonujemy do skarbnika grupy.
22.05.2024r.(ŚRODA)– Koncert bajkowy Pro Musica pt. „Tajemnicza wyspa skarbów”.
Dzień Mamy i Taty odbędzie się 14.06.2024r.(PIĄTEK) o godz. 14.00 w sali „Motylki”.
ZAJĘCIA DODATKOWE
PONIEDZIAŁEK
10:45-11:15 Język Angielski
13:20-13:50 Język Ang. Six
WTOREK
14:25-14:45 Tańce
CZWARTEK
13:50-14:20 Język Ang. Six
14:25-14:55 Religia
PIĄTEK
9:45-10:15 Religia
11:45-12:15 Język Angielski
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ
TEMATYKA:
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
• usprawnianie motoryki małej
• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
Obszar emocjonalny
• szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie swoich własnych strategii, ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników
• kształtowanie empatii poprzez wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
Obszar społeczny
• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych
• nazywanie oraz rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi
• komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych; wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
Obszar poznawczy
• wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim w różnych sytuacjach
• rozpoznawanie poznanych liter
• odczytywanie utworzonych z poznanych liter krótkich wyrazów w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami
• wykonywanie własnych eksperymentów graficznych
• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
• klasyfikowanie przedmiotów według podanych warunków
• wdrażanie do posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Cele ogólne
Obszar fizyczny
Obszar emocjonalny
Obszar społeczny
Obszar poznawczy
Cele ogólne
Obszar fizyczny
Obszar emocjonalny
Obszar społeczny
Obszar poznawczy
Cele ogólne
Obszar fizyczny
• aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
• stosowanie chwytu pisarskiego podczas pisania i kolorowania
Obszar emocjonalny
• uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody
• uczenie wrażliwości, empatii i odpowiedzialności
• uwrażliwianie na los istot słabszych i zależnych od nas, w tym roślin i zwierząt
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
• przedstawianie swoich emocji i uczuć przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
Obszar społeczny
• wyjaśnianie swojej przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej
• budowanie poczucia własnej wartości wynikającej z przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej
• wyrażanie szacunku wobec siebie, innych osób oraz wszystkich istot żywych
• obdarzanie uwagą innych dzieci, osób dorosłych, roślin i zwierząt
• zgodne współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych
• respektowanie i tworzenie zasad podczas zabaw dowolnych
• nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunku do przyrody i dbania o jej dobro
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i wykonywanie przydzielonych czynności
• wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków, w tym wynikających z opieki nad roślinami i zwierzętami
Obszar poznawczy
• rozpoznawanie dźwięków z otoczenia
• posługiwanie się językiem w mowie zrozumiałej dla innych, rozróżnianie głosek na początku i na końcu wyrazów w prostych fonetycznie słowach
• rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter
• wykonywanie własnych eksperymentów graficznych kredką i mazakiem
• układanie przedmiotów w rytmy i szeregi, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych
• rozpoznawanie modeli monet o niskich nominałach
• czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, przeliczanie elementów zbiorów
• wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców