Grupa III – Żabki

Nauczyciel grupy: mgr Sylwia Kopala

Aktualności:

ZAJĘCIA DODAKOWE

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – MAJ

TYDZIEŃ I: MOJE ULUBIONE KSIĄŻECZKI

• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych

• kształcenie poczucia rytmu przez zabawy muzyczno-ruchowej

• kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć

• wdrażanie do poszanowania książek

• poznawanie uniwersalnego przekazu bajek, rozumienie ich wartości moralnej

• poznanie roli książek w przekazywaniu wiedzy i wartości

• rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadań

• kształtowanie zainteresowania literaturą dziecięcą

• rozwijanie wyobraźni i umiejętności rozwiązywania zagadek słownych

• rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach

• doskonalenie umiejętności logicznego myślenia i myślenia przyczynowo -skutkowego

• zachęcanie do dbania o posiadane przez dzieci książki

• doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania

TYDZIEŃ II: KIEDY DOROŚLI IDĄ DO PRACY…

• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych i plastycznych

• odkrywanie swoich umiejętności i zainteresowań

• poznanie znaczenia pracy zawodowej w życiu człowieka

• kształtowanie nawyków dbania o domowy budżet

• budzenie szacunku dla pracy i wobec ludzi wykonujących różne zawody

• poznanie różnych ciekawych zawodów oraz różnych narzędzi pracy

• kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

• rozwijanie spostrzegawczości

• pobudzenie aktywności oraz ekspresji twórczej

• rozwijanie umiejętności wokalnych

• wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka

• poznanie wartości nabywczej pieniędzy

TYDZIEŃ III: MOJA MAMA JEST KOCHANA!

• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

• kształtowanie wrażliwości na emocje i przeżycia innych ludzi

• zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach

• wzmacnianie więzi emocjonalnej dzieci z rodzicami

• kształtowanie okazywania szacunku, miłości i przywiązania do rodziców

• zachęcanie do ekspresji artystycznej z wykorzystaniem różnorodnych forma wyrazu

• wdrażanie do skupiania uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich

• rozwijanie kompetencji językowych dziecka (m.in. wzbogacanie słownictwa, dbałość o poprawność stylistyczną i gramatyczną wypowiedzi, wypowiadanie się na podany temat)

• zachęcanie do samodzielnego sadzenia kwiatów

• poznanie sposobów pielęgnacji roślin

TYDZIEŃ VI: DUŻE I MAŁE RODZINY W AKCJI

• kształtowanie ogólnej sprawności oraz koordynacji ruchowej

• kształtowanie uczucia przywiązania do własnej rodziny

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich emocji

• kształtowanie właściwego sposobu wyrażania emocji i wrażeń

• kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie oraz ról poszczególnych jej członków

• kształtowanie uczucia przywiązania i okazywania szacunku dla bliskich osób

• wzmacnianie więzi i relacji rodzinnych

• wdrażanie do respektowania i tworzenia zasad zabawy i współdziałania w grupie

• integrowanie środowiska rodzinnego i przedszkolnego

• doskonalenie umiejętności przeliczania

• wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi

• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

• przybliżenie czynności wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia

• rozwijanie kompetencji językowych w zakresie mowy

• rozwijanie słownictwa związanego z rodziną

• doskonalenie umiejętności wokalnych

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu