Nauczyciel grupy: mgr Sylwia Kopala
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – MAJ
TYDZIEŃ I: MOJE ULUBIONE KSIĄŻECZKI
• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
• kształcenie poczucia rytmu przez zabawy muzyczno-ruchowej
• kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć
• wdrażanie do poszanowania książek
• poznawanie uniwersalnego przekazu bajek, rozumienie ich wartości moralnej
• poznanie roli książek w przekazywaniu wiedzy i wartości
• rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadań
• kształtowanie zainteresowania literaturą dziecięcą
• rozwijanie wyobraźni i umiejętności rozwiązywania zagadek słownych
• rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
• doskonalenie umiejętności logicznego myślenia i myślenia przyczynowo -skutkowego
• zachęcanie do dbania o posiadane przez dzieci książki
• doskonalenie umiejętności liczenia i przeliczania
TYDZIEŃ II: KIEDY DOROŚLI IDĄ DO PRACY…
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych i plastycznych
• odkrywanie swoich umiejętności i zainteresowań
• poznanie znaczenia pracy zawodowej w życiu człowieka
• kształtowanie nawyków dbania o domowy budżet
• budzenie szacunku dla pracy i wobec ludzi wykonujących różne zawody
• poznanie różnych ciekawych zawodów oraz różnych narzędzi pracy
• kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• rozwijanie spostrzegawczości
• pobudzenie aktywności oraz ekspresji twórczej
• rozwijanie umiejętności wokalnych
• wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka
• poznanie wartości nabywczej pieniędzy
TYDZIEŃ III: MOJA MAMA JEST KOCHANA!
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
• kształtowanie wrażliwości na emocje i przeżycia innych ludzi
• zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach
• wzmacnianie więzi emocjonalnej dzieci z rodzicami
• kształtowanie okazywania szacunku, miłości i przywiązania do rodziców
• zachęcanie do ekspresji artystycznej z wykorzystaniem różnorodnych forma wyrazu
• wdrażanie do skupiania uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich
• rozwijanie kompetencji językowych dziecka (m.in. wzbogacanie słownictwa, dbałość o poprawność stylistyczną i gramatyczną wypowiedzi, wypowiadanie się na podany temat)
• zachęcanie do samodzielnego sadzenia kwiatów
• poznanie sposobów pielęgnacji roślin
TYDZIEŃ VI: DUŻE I MAŁE RODZINY W AKCJI
• kształtowanie ogólnej sprawności oraz koordynacji ruchowej
• kształtowanie uczucia przywiązania do własnej rodziny
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania swoich emocji
• kształtowanie właściwego sposobu wyrażania emocji i wrażeń
• kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie oraz ról poszczególnych jej członków
• kształtowanie uczucia przywiązania i okazywania szacunku dla bliskich osób
• wzmacnianie więzi i relacji rodzinnych
• wdrażanie do respektowania i tworzenia zasad zabawy i współdziałania w grupie
• integrowanie środowiska rodzinnego i przedszkolnego
• doskonalenie umiejętności przeliczania
• wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
• przybliżenie czynności wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia
• rozwijanie kompetencji językowych w zakresie mowy
• rozwijanie słownictwa związanego z rodziną
• doskonalenie umiejętności wokalnych