Grupa IV – Zające

Wychowawca grupy: mgr Sylwia Kopala

AKTUALNOŚCI

ZAJĘCIA DODATKOWE

LOGOPEDIA:

  • Poniedziałek: 10.30 – 11.30
  • Wtorek: 12.00 – 14.00
  • Czwartek: 12.00 – 13.00

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE -KWIECIEŃ

• rozwijanie motoryki małej i dużej

• aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała – ćwiczenia rytmiczne

• wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami

• wdrażanie do rozwijania samodyscypliny (działanie zgodnie z zasadami i ustalonym rytmem np. dnia)

• samodzielne inicjowanie aktywności (poczucie inicjatywy i motywacji wewnętrznej)

• kształtowanie umiejętności empatycznego zachowywania się

• dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy

• nazywanie swoich emocji w kontakcie ze zwierzęciem, np. radość, zaskoczenie, strach

• dzielenie się z innymi dziećmi swoimi wrażeniami

• wypowiadanie się na temat swoich przemyśleń, wynikających z poznawania życia zwierząt i roślin

• podtrzymywanie zainteresowania literami i czytaniem

• kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych

• zakładanie zielnika, uczestniczenie w prostych eksperymentach przyrodniczych

• określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu

• nazywanie niektórych gatunków kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazywanie podobieństw i różnic

• rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

• kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej

• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych i muzycznych

• poprawne wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

• przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu

• wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)

• ćwiczenie obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych

• wyrażanie szacunku wobec siebie i innych osób oraz dla odmiennych poglądów i pomysłów

• wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat

• wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych

• wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji

• rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter (w formie drukowanej)

• klasyfikowanie według różnych kryteriów, uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji

• objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych

• układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań

• kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej

• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych i muzycznych

• poprawne wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

• przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu

• wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)

• ćwiczenie obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych

• wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat

• wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych

• wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji

• rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter ( w formie drukowanej)

• klasyfikowanie według różnych kryteriów, uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji

• objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych

• układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań

• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych

• pobudzanie do samodzielnego działania przez inicjowanie zabaw konstrukcyjnych

• usprawnianie motoryki małej

• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

• rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie

• kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami

• szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie własnych strategii ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników

• odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do różnych grup

• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych

• wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego

• rozpoznawanie poznanych liter

• wykonywanie własnych eksperymentów językowych, nadawanie znaczenia czynnościom, nazywanie ich, tworzenie żartów językowych i sytuacyjnych, uważne słuchanie i nadawanie znaczenia swoim doświadczeniom

• odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności

• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami

• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy

• klasyfikowanie przedmiotów według różnych warunków

• eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy

• określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów

• rozróżnianie strony lewej i prawej

• wdrażanie do poprawnego liczenia przez przeliczanie elementów zbiorów w różnych sytuacjach

• podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu