Wychowawca grupy: mgr Sylwia Kopala
TYDZIEŃ I: KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM
• aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
• usprawnianie motoryki małej
• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie swoich własnych strategii, ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników
• kształtowanie empatii poprzez wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych
• nazywanie oraz rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi
• komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych; wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
• wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim w różnych sytuacjach
• rozpoznawanie poznanych liter
• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami
• wykonywanie własnych eksperymentów graficznych
• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
• klasyfikowanie przedmiotów według podanych warunków
• wdrażanie do posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
TYDZIEŃ II: WIELKIE TALENTY, CIEKAWE ZAWODY
TYDZIEŃ III: KOCHAM CIĘ, MAMO!
TYDZIEŃ VI: DUŻE I MAŁE RODZINY W AKCJI
• aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
• stosowanie chwytu pisarskiego podczas pisania i kolorowania
• uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody
• uczenie wrażliwości, empatii i odpowiedzialności
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
• przedstawianie swoich emocji i uczuć przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• wyjaśnianie swojej przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej
• obdarzanie uwagą innych dzieci, osób dorosłych, roślin i zwierząt
• zgodne współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych
• respektowanie i tworzenie zasad podczas zabaw dowolnych
• nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunku do przyrody i dbania o jej dobro
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i wykonywanie przydzielonych czynności
• rozpoznawanie dźwięków z otoczenia
• posługiwanie się językiem w mowie zrozumiałej dla innych, rozróżnianie głosek na początku i na końcu wyrazów w prostych fonetycznie słowach
• rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter
• układanie przedmiotów w rytmy i szeregi, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych
• rozpoznawanie modeli monet o niskich nominałach
• czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, przeliczanie elementów zbiorów
• wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców