Grupa IV – Zające

Wychowawca grupy: mgr Sylwia Kopala

AKTUALNOŚCI

ZAJĘCIA DODATKOWE

LOGOPEDIA:

  • Poniedziałek: 10.30 – 11.30
  • Wtorek: 12.00 – 14.00
  • Czwartek: 12.00 – 13.00

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE -MAJ

TYDZIEŃ I: KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM

• aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych

• usprawnianie motoryki małej

• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

• szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie swoich własnych strategii, ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników

• kształtowanie empatii poprzez wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych

• nazywanie oraz rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi

• komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych; wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy

• wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim w różnych sytuacjach

• rozpoznawanie poznanych liter

• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami

• wykonywanie własnych eksperymentów graficznych

• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy

• klasyfikowanie przedmiotów według podanych warunków

• wdrażanie do posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

TYDZIEŃ II: WIELKIE TALENTY, CIEKAWE ZAWODY

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami
  • budowanie realnego poczucia własnej wartości
  • wdrażanie nawyku kończenia działań przed rozpoczęciem następnych
  • rozwijanie umiejętności obdarzania uwagą innych
  • klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia
  • układanie przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy
  • rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych
  • wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnianie, czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód

TYDZIEŃ III: KOCHAM CIĘ, MAMO!

  • usprawnianie motoryki małej w różnych sytuacjach
  • wykazywanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
  • kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoja rodziną
  • wyrabianie umiejętności wyrażania uczuć szacunku, miłości wobec mamy
  • uświadomienie konieczności współdziałania w rodzinie i wzajemnej pomocy
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim
  • odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych – rozbudzanie zainteresowania światem liter
  • wdrażanie do odpowiadania na pytanie pełnym zdaniem
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej przez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce
  • wykonywanie własnych eksperymentów graficznych farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp.

TYDZIEŃ VI: DUŻE I MAŁE RODZINY W AKCJI

• aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych

• stosowanie chwytu pisarskiego podczas pisania i kolorowania
• uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody

• uczenie wrażliwości, empatii i odpowiedzialności

• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych

• przedstawianie swoich emocji i uczuć przy użyciu charakterystycznych dla dziecka form wyrazu

• wyjaśnianie swojej przynależności do rodziny, grupy przedszkolnej

• obdarzanie uwagą innych dzieci, osób dorosłych, roślin i zwierząt

• zgodne współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych

• respektowanie i tworzenie zasad podczas zabaw dowolnych

• nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunku do przyrody i dbania o jej dobro

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról i wykonywanie przydzielonych czynności

• rozpoznawanie dźwięków z otoczenia

• posługiwanie się językiem w mowie zrozumiałej dla innych, rozróżnianie głosek na początku i na końcu wyrazów w prostych fonetycznie słowach

• rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter

• układanie przedmiotów w rytmy i szeregi, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

• rozpoznawanie modeli monet o niskich nominałach

• czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, przeliczanie elementów zbiorów

• wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu