Wychowawca grupy: mgr Sylwia Kopala
TYDZIEŃ I: WITAJ, WIOSNO!
• rozwijanie motoryki małej i dużej
• aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach koordynujących ruchy całego ciała – ćwiczenia rytmiczne
• wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami
• wdrażanie do rozwijania samodyscypliny (działanie zgodnie z zasadami i ustalonym rytmem np. dnia)
• samodzielne inicjowanie aktywności (poczucie inicjatywy i motywacji wewnętrznej)
• kształtowanie umiejętności empatycznego zachowywania się
• dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy
• nazywanie swoich emocji w kontakcie ze zwierzęciem, np. radość, zaskoczenie, strach
• dzielenie się z innymi dziećmi swoimi wrażeniami
• wypowiadanie się na temat swoich przemyśleń, wynikających z poznawania życia zwierząt i roślin
• podtrzymywanie zainteresowania literami i czytaniem
• kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych
• zakładanie zielnika, uczestniczenie w prostych eksperymentach przyrodniczych
• określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu
• nazywanie niektórych gatunków kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazywanie podobieństw i różnic
• rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
TYDZIEŃ II: ACH, TA POGODA!
• kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych i muzycznych
• poprawne wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)
• ćwiczenie obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
• wyrażanie szacunku wobec siebie i innych osób oraz dla odmiennych poglądów i pomysłów
• wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat
• wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych
• wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji
• rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter (w formie drukowanej)
• klasyfikowanie według różnych kryteriów, uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji
• objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
• układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań
TYDZIEŃ III: TAJEMNICE KOMPUTERÓW I ROBOTÓW
• kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych i muzycznych
• poprawne wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• przedstawianie swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
• wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)
• ćwiczenie obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
• wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat
• wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych
• wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji
• rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter ( w formie drukowanej)
• klasyfikowanie według różnych kryteriów, uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji
• objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
• układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań
TYDZIEŃ VI: CO TO ZNACZY BYĆ ODKRYWCĄ?
• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych
• pobudzanie do samodzielnego działania przez inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
• usprawnianie motoryki małej
• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
• rozwijanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
• kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
• szukanie wsparcia w sytuacjach trudnych emocjonalnie; wdrażanie własnych strategii ze wsparciem osób dorosłych lub rówieśników
• odczuwanie i wyjaśnianie swojej przynależności do różnych grup
• ocenianie swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych
• wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
• rozpoznawanie poznanych liter
• wykonywanie własnych eksperymentów językowych, nadawanie znaczenia czynnościom, nazywanie ich, tworzenie żartów językowych i sytuacyjnych, uważne słuchanie i nadawanie znaczenia swoim doświadczeniom
• odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
• rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami
• wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
• klasyfikowanie przedmiotów według różnych warunków
• eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy
• określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
• rozróżnianie strony lewej i prawej
• wdrażanie do poprawnego liczenia przez przeliczanie elementów zbiorów w różnych sytuacjach
• podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii