wdrażanie do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
kształtowanie właściwego napięcia mięśniowego (tonus mięśniowy) podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem
doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
wdrażanie do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
kształtowanie tożsamości narodowej poprzez ukazanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnorodnych smaków kuchni regionalnych
kształtowanie przynależności do społeczności lokalnej (mała ojczyzna)
kształtowanie postawy otwartości na potrzeby drugiego człowieka, w tym rozwijanie cech, z których słyną Polacy (uczynność, gościnność, wspólne biesiadowanie, wspólne śpiewanie)
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat (mała i wielka ojczyzna, podróżowanie, środki lokomocji)
kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
poznanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „L”, „l”
kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (jednym, np. kształt, kolor, wielkość lub dwoma łącznie)
przeliczanie w zakresie „5”
rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności (słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
Tydzień II: Odkrywam świat wokół mnie
aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
wdrażanie do szanowania i rozumienia uczuć i emocji innych (ludzi i zwierząt)
kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju (elementy składowe adresu)
kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy
rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat (na temat własnego miejsca zamieszkania, drogi, jaką dziecko pokonuje z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „t”, „T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „t” w nagłosie i wygłosie)
kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi („mały”, „mniejszy”, „mniej”, „duży”, „większy”, „dużo”, „tyle samo”, „o tyle więcej”, „o tyle mniej”)
rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów
rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Tydzień III: Dawniej i dziś
aktywne uczestnictwo w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami
rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowania się określonym zasadom
wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
rozbudzanie zainteresowania światem liter, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
poznanie obrazu graficznego głoski „u” – litery „U”, „u”
wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
zapoznanie z graficznym zapisem liczby „6”
wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–6
kształtowanie świadomości własnego ciała
kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała
wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „prawa”, „lewa”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”
Tydzień IV: Podróżujemy w dawne czasy
kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji
aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez
doskonalenie rozpoznawania i nazywania podstawowych uczuć i emocji
kształtowanie uczuć patriotycznych
wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
poznanie obrazu graficznego głoski „k” – litery „K”, „k”
doskonalenie analizy sylabowej wyrazów
rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania sylab i prostych wyrazów
wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby