Grupa IV – Zające

Wychowawca grupy: mgr Sylwia Kopala

AKTUALNOŚCI

ZAJĘCIA DODATKOWE

LOGOPEDIA:

  • Poniedziałek: 10.30 – 11.30
  • Wtorek: 12.00 – 14.00
  • Czwartek: 12.00 – 13.00

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – LISTOPAD

Tydzień I: Moja ojczyzna – Polska

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • wdrażanie do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
  • kształtowanie właściwego napięcia mięśniowego (tonus mięśniowy) podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • wdrażanie do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
  • kształtowanie tożsamości narodowej poprzez ukazanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnorodnych smaków kuchni regionalnych
  • kształtowanie przynależności do społeczności lokalnej (mała ojczyzna)
  • kształtowanie postawy otwartości na potrzeby drugiego człowieka, w tym rozwijanie cech, z których słyną Polacy (uczynność, gościnność, wspólne biesiadowanie, wspólne śpiewanie)
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat (mała i wielka ojczyzna, podróżowanie, środki lokomocji)
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „L”, „l”
  • kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
  • kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
  • klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (jednym, np. kształt, kolor, wielkość lub dwoma łącznie)
  • przeliczanie w zakresie „5”
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności (słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)

Tydzień II: Odkrywam świat wokół mnie

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
  • wdrażanie do szanowania i rozumienia uczuć i emocji innych (ludzi i zwierząt)
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy 
  • kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju (elementy składowe adresu)
  • kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy 
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat (na temat własnego miejsca zamieszkania, drogi, jaką dziecko pokonuje z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
  • kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „t”, „T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „t” w nagłosie i wygłosie)
  • kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi („mały”, „mniejszy”, „mniej”, „duży”, „większy”, „dużo”, „tyle samo”, „o tyle więcej”, „o tyle mniej”)
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej

Tydzień III: Dawniej i dziś

  • aktywne uczestnictwo w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami
  • rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowania się określonym zasadom
  • wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
  • rozbudzanie zainteresowania światem liter, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • poznanie obrazu graficznego głoski „u” – litery „U”, „u”
  • wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
  • zapoznanie z graficznym zapisem liczby „6”
  • wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–6
  • kształtowanie świadomości własnego ciała
  • kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „prawa”, „lewa”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”

  • Tydzień IV: Podróżujemy w dawne czasy
  • kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez
  • doskonalenie rozpoznawania i nazywania podstawowych uczuć i emocji
  • kształtowanie uczuć patriotycznych
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
  • rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
  • kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „k” – litery „K”, „k”
  • doskonalenie analizy sylabowej wyrazów
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania sylab i prostych wyrazów
  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
  • wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
  • zapoznanie z graficznym zapisem liczby „7”

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu