Grupa V – Smerfy
Wychowawcy grupy:

mgr Aleksandra Halińska, mgr Magdalena Purul-Gonerska

Aktualności

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Jestem Polką, jestem Polakiem

‒aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych I.5.
‒zna legendy polskie, zna i nazywa symbole narodowe, wskazuje polską flagę, zna sławnych Polaków, wykazuje zainteresowanie mapą, zna dobra naturalne Polski, zna przyrodnicze symbole Polski, zna wytwory polskiej sztuki ludowej, zna państwa w Europie, ma podstawową wiedzę na temat wybranych krajów Europy IV.10.
‒słucha utworów muzyki klasycznej IV.7.
‒odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej III.2.
‒rozpoznaje i nazywa literę „l” wielką i małą, układa wyrazy z liter, odczytuje nazwy miast IV.4.
‒doskonali sprawność grafomotoryczną IV.8.
‒bezpiecznie porusza się w grupie z.7.
‒mierzy długość za pomocą sznurka lub innej miary IV.13.
‒poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne I.8.
‒dostrzega różnice i podobieństwa w wyglądzie budynków z.9.
‒potrafi posługiwać się liczebnikami porządkowymi IV.15.
‒wita się w obcym języku IV.22.
‒zna zasady gry w piłkę nożną III.5.
‒ćwiczy narządy mowy IV.2.

  • Dawno, dawno temu w Polsce

‒integruje się z grupą III.2.
‒wyjaśnia pojęcie ojczyzny, wymienia sposoby poznawania swojego rodzimego kraju, zna legendę o powstaniu Krakowa i opowiada jej treść IV.10., IV.2.
‒rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „u”, wyróżnia obrazki, których nazwy rozpoczynają się tą głoską, wyróżnia głoskę „u” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie wyrazów i przyporządkowuje ją do odpowiedniego schematu, czyta proste sylaby z wykorzystaniem liter: „t”, „m”, „u” przelicza litery w nazwach miejscowości, wyjaśnia, dlaczego piszemy je wielką literą, przyporządkowuje nazwy miast odpowiadającym im miejscom na mapie IV.4.
‒aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach I.8.
‒określa uczucia za pomocą kostek emocji II.4., II.9.
‒nazywa postacie z legend, wskazuje, z jakiej legendy pochodzą IV.10., IV.6.
‒uczestniczy w zabawach ruchowych I.5.
‒rozwiązuje zagadki logiczne, opowiada legendę IV.5.
‒wyróżnia figurę z tła, przelicza elementy zbioru, wskazując, ile jest obiektów IV.9., IV.15.
‒zna melodię hymnu narodowego, utrwala znajomość barw narodowych, tworzy kącik patriotyczny o Polsce IV.10.
‒wykonuje ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych oraz ćwiczenia ortofoniczne na dźwiękach: sss, szur, człap, plusk, chlup, dokonuje syntezy głoskowej IV.2.
‒aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych I.8.
‒określa wartości odżywcze miodu z.7.
‒improwizuje do muzyki IV.7.
‒doskonali sprawność grafomotoryczną IV.8.
‒korzysta z kącika bibliotecznego, ogląda książki dotyczące historii kraju, pyta o wydarzenia, ogląda ilustracje, słucha legend IV.10., IV.19.
‒wykonuje prace plastyczno-techniczne IV.1.
‒określa kierunki, orientuje się na kartce IV.14.
‒przelicza elementy zbioru, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie
1–6, dodaje i odejmuje elementy zbioru, podając wynik działania IV.15.
‒odróżnia elementy świata rzeczywistego i fikcyjnego IV.3.

  • Niesamowita podróż w czasie

‒określa zmiany, jakie zachodzą w wyglądzie dzieci i w nich samych, opisuje wygląd współczesnego i dawnego miasta, wymienia rożnice i podobieństwa IV.2., IV.5.
‒aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych I.8.
‒poznaje legendę hejnału mariackiego, ogląda obrazy królów polskich, wyróżnia insygnia władzy – jabłko, koronę, berło, zna najpopularniejsze zamki w Polsce IV.10.
‒ustala kierunek, z którego dochodzi dźwięk IV.7.
‒uczestniczy w zabawie ruchowej I.5.
‒odtwarza układ szeregu obrazków według kolejności, w jakiej zostały wcześniej zademonstrowane, wskazuje, co zostało zmienione, układa puzzle z widokówek ,dobiera w pary obrazki IV.9.
‒integruje się z grupą III.2.
‒naśladuje sposób powitania królów, używając określeń: najjaśniejszy panie, wielmożny królu IV.1., IV.2.
‒zna zasady obowiązujące w grupie i ich przestrzega III.5.
‒przedstawia i rozwiązuje zagadki pantomimiczne, wciela się w role IV.1.
‒wyróżnia głoski w nagłosie, prawidłowo artykułuje głoskę „k”, dobiera obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „k”, wykonuje ćwiczenia ortofoniczne, wypowiadając się poprawnie pod względem gramatycznym, słownikowym, logicznym, wykonuje ćwiczenia artykulacyjne IV.2.
‒rozpoznaje i nazywa wielką i małą literę „k”, podejmuje próby czytania sylab z poznanych liter, podejmuje próby czytania krótkich tekstów z poznanych liter IV.4.
‒doskonali sprawność grafomotoryczną IV.8.
‒współdziała w zabawie konstrukcyjnej I.6., III.5.
zna różne rodzaje zegarów i czasomierzy, ich budowę oraz rolę w organizacji

  • Poznajemy świat wokół nas

‒wymienia nazwy zwierząt zamieszkujących polskie lasy, zna zwyczaje dzikich zwierząt, prowadzi obserwację przyrodniczą, zna ideę i cele ochrony przyrody, zna tryb życia i zwyczaje wiewiórki, wymienia rodzaje pokrycia ciała zwierząt, wskazuje zwierzęta zmieniające umaszczenie przed zimą, wypowiada się na temat trybu życia niektórych gatunków ptaków, przygotowuje karmę dla ptaków IV.18.
‒aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych I.5.
‒poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne I.8.
‒przestrzega reguł zabawy, zgodnie bawi się z rówieśnikami III.5.
‒wymienia podstawowe wyposażenie potrzebne na wyprawę turystyczną IV.12.
‒utrwalenie poznanych liter i cyfr, zadania IV.4.
‒doskonali sprawność grafomotoryczną IV.8.
‒dostrzega zmiany charakteru muzyki, śpiewa piosenkę IV.7.
‒kształci orientację przestrzenną IV.14.
‒doskonali sprawność manualną I.7.
‒ćwiczy narządy mowy IV.2., IV.6.
‒wypowiada się na temat wysłuchanych utworów literackich, buduje proste wypowiedzi IV.5.
‒liczy, posługując się liczebnikami porządkowymi IV.15.
‒doskonali koordynację wzrokowo-ruchową w toku manipulacji IV.9., IV.11.

Plan zajęć

Inne

W sprawie omówienia diagnoz zapraszamy do kontaktu.

.

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu