Grupa V – Smerfy

Nauczyciel grupy: mgr Sylwia Kopala

TYDZIEŃ I: MOJA RODZINIA

  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami– wycinania po liniach różnego kształtu
  • doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-konstrukcyjnych
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie itp.)
  • kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim
  • budowanie i wzmacnianie serdecznych relacji ze swoją rodziną
  • rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
  • wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego (nazwy miast, postaci)budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka (dotyczącego domu, rodziny, przyjaciół)zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • poznanie obrazu graficznego liczby 8doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8 (w przód i wspak)doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)

TYDZIEŃ II: JAK BYĆ DOBRYM DLA INNYCH?

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
  • rozwijanie sprawności manualnej (grafomotoryka)
  • kształtowanie zdolności dzielenia się oraz sprawiania radości innym poprzez oferowanie prostej pomocy, miłe słowo i gest, przygotowane samodzielnie niespodzianki
  • uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w nowych sytuacjach
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
  • uwrażliwienie na potrzeby innych (aby dobro otrzymać, trzeba dobro dać)
  • tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach
  • kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • utrwalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów i stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
  • kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „<”, „>”, „=”
  • kształtowanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy na tematy bliskie dzieciom
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „y”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego

TYDZIEŃ III: BOŻE NARODZENIE

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych, muzycznych, naśladowczych
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas podejmowania prób pisania i kreślenia znaków literopodobnych
  • rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy, nawiązywanie dobrych i szczęśliwych relacji z innymi ludźmi
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami, adekwatnymi do możliwości dziecka
  • poznanie wartości moralnych: dobroci, miłości, skromności, pomagania innym oraz uczuć: wstydu, zażenowania
  • kształtowanie umiejętności zadośćuczynienia za wyrządzone krzywdy i urazy
  • kształtowanie postaw prospołecznych (pomaganie słabszym i potrzebującym – ludziom i zwierzętom)
  • rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz na kartce
  • poznanie znaków mniejszości i większości
  • utrwalenie poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych (ptasia stołówka, stołówka zwierząt leśnych, sposoby dokarmiania zwierząt, nazwy ptaków, które dokarmiamy zimą)
  • doskonalenie umiejętności śpiewania poznanych piosenek oraz recytowania poznanych wierszy
Copyright © Szkoła Podstawowa w Przecławiu