ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE – MARZEC

TYDZIEŃ I

  • TEMAT:  Czy to siostra czy to brat, kolorowy z nimi świat
  • Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
  • Kształtowanie u dzieci rozumowania przyczynowo-skutkowego; ustalanie czynności gwarantujących osiągnięcie celu, a potem szeregu czynności, które do niego prowadzą.
  • Rozwijanie inteligencji emocjonalnej.
  • Wspomaganie dzieci w próbach rozpoznawania swoich odczuć, nastrojów emocji.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć w sferze werbalnej, ruchowej plastycznej.
  • Zachęcanie do pozbywania się lęku przed wyrażaniem własnego zdania, które może się różnić od opinii pozostałych uczestników rozmowy.

TYDZIEŃ II

  • TEMAT: Wiosna zaraz tu przybędzie, kołowo wszędzie będzie
  • Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
  • Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
  • Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
  • Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
  • Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.

TYDZIEŃ III

  • TEMAT: SŁYCHAĆ ŚPIEW WŚRÓD DRZEW I CHMUR – TO ARTYSTÓW PTASICH CHÓR
  • Rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania dłuższych form literackich.
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania wiadomości na temat ptaków (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
  • Wspomaganie dzieci w rozwoju wrażliwości słuchowej.
  • Budzenie zainteresowania różnymi źródłami informacji, zachęcanie do korzystania z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii i wniosków z podawaniem odpowiednich argumentów.
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia fonacyjne i artykulacyjne.

TYDZIEŃ IV

  • TEMAT: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko dużo wiem
  • Wspomaganie dzieci w coraz lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
  • Pomaganie w zrozumieniu istoty pomiaru długości; wdrażanie do uważnego i dokładnego wykonywania pomiarów, zwłaszcza długości.
  • Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom polisensoryczne poznawanie rzeczywistości.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat utworów literackich (zachęcanie do prób charakterystyki i oceny postępowania bohaterów).
  • Wspieranie dzieci w rozwoju społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia relaksacyjne w grupach i w parach.
  • Przygotowanie do nauki pisania – usprawnianie współpracy ręki i oka.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci, wdrażanie do znoszenia porażki.

TYDZIEŃ V

  • TEMAT: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
  • Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze.
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów).
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
  • Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.

powrót
Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu