Plan pracy Gimnazjum 2018-2019

PLAN PRACY

PUBLICZNEGO GIMNAZJUM

W PRZECŁAWIU

NA ROK SZKOLNY  2018/2019

 

                                                   Dokument  zatwierdzony

                                            na Radzie Pedagogicznej w dn.  13.09.18r.

Plan pracy Publicznego Gimnazjum w Przecławiu uwzględnia art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.) kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym  2018/2019:

  1. 100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
  2. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach
    i placówkach. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.
  3. Rozwój doradztwa zawodowego.

KSZTAŁCENIE

Cel główny: Podniesienie standardów nauczania i uczenia się.

 Cel szczegółowy: Wykorzystanie przez nauczycieli w swoich działaniach wyników egzaminu i diagnoz.

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Uczniowie podejmują próbę rozwiązywania zadań otwartych Uczniowie znają schemat rozwiązywania  zadań zamkniętych.

 

Przeprowadzanie testów i diagnoz

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Nauczyciele przedmiotowcy
2. Uczniowie rozwiązują problemy, wykorzystując wiedzę i umiejętności z różnych przedmiotów. Stosowanie technik twórczego rozwiązywania problemów, wnioskowania, analizowania przyczyn i skutków oraz proponowanie sposobów rozwiązań.  Praca metodą projektu, PDE, projekty edukacyjne, zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań. Cały rok Nauczyciele przedmiotowcy.
3. Uczniowie osiągają lepsze wyniki na egzaminach końcowych. Szkoła dobrze przygotowuje do egzaminów końcowych.

 

 

 

 

Wykorzystywanie wniosków z raportów po egzaminie gimnazjalnym.

Prowadzenie konsultacji i zajęć wyrównawczych,  zajęcia utrwalające i doskonalące umiejętności z różnych przedmiotów w ramach PDE,

 

 

Rozwiązywanie typów zadań egzaminacyjnych sprawiających największą trudność.

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

Nauczyciele przedmiotowcy.

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele przedmiotowcy

 

Cel szczegółowy: Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego na trzecim etapie edukacyjnym

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1 Uczniowie znają treści kształcenia i posiadają umiejętności zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego na trzecim etapie edukacyjnym. Przekazanie uczniom treści i wypracowanie umiejętności zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Tworzenie planów pracy z poszczególnych przedmiotów w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego na trzecim etapie edukacyjnym.

 

Prowadzenie zajęć w oparciu o opracowany plan pracy.

 

Cały rok Dyrektor, nauczyciele przedmiotów

 

Cel szczegółowy: Praca z uczniem zdolnym oraz mającym trudności, indywidualizacja kształcenia.

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Rozbudzanie i rozwój zainteresowań i uzdolnień. Organizowanie zajęć służących wzbudzaniu nowych i rozwojowi już istniejących zainteresowań.

 

 

 

Rozwijanie kompetencji informatycznych uczniów

Działalność kół zainteresowań. Udział w konkursach oraz projekcie Szkoła Odkrywców Talentów. Programy nauczania obowiązkowych przedmiotów.

 

Wykorzystywanie IT na różnych przedmiotach, w trakcie realizacji projektów edukacyjnych i pracy w kołach zainteresowań

 

Cały rok Samorząd uczniowski.

Opiekunowie kół.

Nauczyciele przedmiotowcy.

2. Uczniowie są aktywni. Motywowanie uczniów do pogłębiania wiedzy i kształcenia umiejętności.

 

 

 

 

 

Zwiększenie aktywności uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.

Prowadzenie rejestru osiągnięć uczniów w szkole i poza nią. Nagradzanie i prezentacja najlepszych uczniów na apelach.

 

 

Udział uczniów w projektach interdyscyplinarnych, przedstawieniach teatralnych. Czynny udział w przygotowaniu Rekolekcji Wielkopostnych. Praca w Samorządzie Szkolnym, szkolnym kole Caritas i kole wolontariatu. Typowanie uczniów o szczególnych osiągnięciach do nagród i stypendiów.

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok

Dyrektor szkoły. Nauczyciele przedmiotowcy. Przewodniczący zespołów samokształceniowych.

 

 

Dyrektor szkoły. Wychowawcy. Nauczyciele przedmiotowcy. Opiekunowie kół. Opiekun SU.

3. Rozbudzanie potrzeb obcowania z wytworami kultury.

 

Zachęcanie i motywowanie do obcowania z kulturą

 

 

 

 

Wyjścia do kin, teatrów muzeów. Zbiórka książek na potrzeby szkolnej biblioteki.

 

 

 

Cały rok Kierownicy grup wiekowych. Wychowawcy. Nauczyciele przedmiotowcy. Pracownicy szkolnej biblioteki i czytelni.

 

4. Uczniowie o specjalnych i specyficznych potrzebach edukacyjnych realizują treści zawarte w podstawie programowej  Podjęcie działań zgodnych z zaleceniami zawartymi w opiniach  i orzeczeniach PPP

 

Organizacja i realizacja form pomocy psych – ped zawartych w zaleceniach PPP

 

 

 

 

Cały rok.

 

 

 

 

 

 

szkolni specjaliści

 

 

 

 

 

 

  

WYCHOWANIE I OPIEKA

Cel główny: Zapewnienie wszechstronnego rozwoju uczniów w bezpiecznej i przyjaznej szkole.

Cel szczegółowy: Budowanie przyjaznej atmosfery w szkole.

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Każdy uczeń czuje przynależność do klasy i szkoły. Organizowanie zajęć i sytuacji umożliwiających współdziałanie w grupie. Udział w Akcji WOŚP.

Przedsięwzięcia w ramach kół zainteresowań.

Wyjścia do kin, teatrów, muzeów, filharmonii.

Organizacja rekolekcji.

Imprezy integracyjne, wycieczki klasowe, bal gimnazjalny, wigilie klasowe, działania integrujące klasę w ramach godzin wychowawczych. Testy socjometryczne w każdej klasie.

Pożegnanie szkoły.

Cały rok Opiekun SU.

Opiekunowie kół zainteresowań.

Nauczyciel religii.

Wychowawcy klas.

Opiekun grupy wiekowej

 

2 Uczniowie respektują normy społeczne Organizacja zajęć sprzyjających poznawaniu i respektowaniu norm społecznych Zagadnienia realizowane na godzinach wychowawczych, pogadanki i warsztaty z pedagogiem szkolnym Cały rok Pedagog

Wychowawcy

Nauczyciele

3 Kształtowanie postaw patriotycznych

Wychowanie do wartości.

 

Uczczenie 100 rocznicy odzyskania niepodległości Organizacja zajęć służących kształtowaniu postaw patriotycznych i poszanowaniu wartości Organizacja i udział w zaplanowanych uroczystościach szkolnych, gminnych i państwowych  związanych z 100 rocznicą odzyskania niepodległości.

Udział uczniów w działalności Caritas, koła wolontariatu oraz realizacja zagadnień na godzinach wychowawczych, realizacja programów profilaktycznych

Cały rok Nauczyciele

Pedagog

Wychowawcy

  

Cel szczegółowy: Rozwój doradztwa zawodowego

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Uczeń świadomie wybiera dalszą drogę edukacyjną i zawodową Uczeń poznaje swoje preferencje zawodowe, mocne strony i ograniczenia związane z wyborem dalszej ścieżki edukacyjnej

 

Uczeń poznaje ofertę edukacyjną szkół

 ponadgimanzjalnych

 

 

 

 

 

Uczeń wypełnia dokumenty aplikacyjne do szkół średnich

Udział uczniów w warsztatach zawodoznawczych „:Kim chciałbyś zostać”

 

 

 

Uczniowie uczestniczą w dniach otwartych

 szkół średnich oraz w spotkaniach z przedstawicielami szkół

 

 

 

 Każdy chętny uczeń korzysta ze wsparcia pedagoga w wyborze szkół

Każdy chętny uczeń korzysta ze wsparcia pedagoga przy wypełnianiu dokumentów aplikacyjnych

Pedagog

 

 

 

 

 

 

Pedagog

 

 

 

 

 

 

 

pedagog

I semestr

 

 

 

 

 

 

II semestr

 

 

 

 

 

 

 

II semstr

 

 Cel szczegółowy: Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole.

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Każdy uczeń czuje się w szkole bezpiecznie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sporządzenie planu dyżurów nauczycieli i organizacja opieki w czasie przewozów szkolnych,

współpraca z policją,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dyżury nauczycieli podczas przerw, opieka w czasie lekcji i przewozów szkolnych

 

Praca w zespołach wychowawczych

 

 

 

Konsekwentne przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zapisów regulaminowych

 

Organizowanie próbnych alarmów przeciwpożarowych

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Zespół d.s. dyżurów

Wychowawcy klas.

 

 

 

Pedagog, wychowawcy, nauczyciele przedmiotowi

 

 

 

Pedagog, wychowawcy, nauczyciele przedmiotowi

 

 

Dyrektor , wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

Cel szczegółowy: Propagowanie zdrowego stylu życia oraz aktywnego modelu spędzania czasu wolnego.

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Uczeń jest aktywny Rozwijanie w uczniach chęci uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej. Udział uczniów w szkolnych turniejach (gry zespołowe, lekkoatletyka).

Udział młodzieży w zawodach wg kalendarza.

  Cały rok Nauczyciel wychowania fizycznego.
 2.  Uczeń przestrzega zasad zdrowego trybu życia.  Ograniczenie palenia papierosów przez uczniów gimnazjum.

 

Przedstawienie zagrożeń płynących z używania substancji psychoaktywnych w tym szczególnie dopalaczy

 

 

 

 

 

Propagowanie zasad zdrowego żywienia

 Lekcje wychowawcze, chemia, biologia.

 

 

Współpraca z policją.

Program profilaktyki uzależnień.

Obserwacje i rozmowy z uczniami pod kątem zażywania substancji psychoaktywnych.

 

 

Organizacja miesiąca promocji zdrowia, gazetki tematyczne, konkursy

 Cały rok.

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

II semestr

 Pedagog,

wychowawcy, nauczyciele przedmiotowcy.

 

Pedagog

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy nauczyciele

  

 Cel główny: Rozwijanie współpracy ze środowiskiem lokalnym.

Cel szczegółowy: Szkoła jest widoczna na terenie gminy

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Uczniowie są aktywni społecznie. Kształtowanie postaw prospołecznych. Praca w Samorządzie uczniowskim, Udział w akcjach charytatywnych,

praca szkolnego koła wolontariatu i koła Caritas

udział w projektach edukacyjnych

Cały rok Nauczyciele przedmiotowcy.

Wychowawcy,

Pedagog

 

2. Szkoła jest widoczna w Internecie Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za zamieszczanie informacji

 

Przygotowanie materiałów informacyjnych

 Informacje i zdjęcia na stronie internetowej szkoły,

przekazywanie materiałów do prasy lokalnej,

Współpraca z Urzędem Gminy

Cały rok  

 

 

 

Nauczyciele przedmiotowcy

3. Uczniowie znają pracodawców w naszej gminie Uczniowie odwiedzają zakłady pracy funkcjonujące w gminie Kołbaskowo W ramach Tygodnia kariery organizacja wyjść do zakładów pracy Październik listopad pedagog

  

 Cel główny: Rozwijanie współpracy z rodzicami.

Cel szczegółowy: Integracja procesu dydaktyczno – wychowawczego w relacji szkoła-dom.

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Skutecznie informowanie rodziców i uczniów. Informowanie uczniów i rodziców o wynikach egzaminów gimnazjalnych (próbnych i właściwych).

 

Bieżące informowanie uczniów i ich rodziców o postępach w nauce oraz  zachowaniu.

 

Zebrania z rodzicami.

Indywidualne kontakty z rodzicami. Dostęp do kont indywidualnych dziennika elektronicznego.

 

Cały rok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy, pedagog,

nauczyciele przedmiotowcy, dyrektor.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rodzice wspierają dzieci w wyborze dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej Rodzice znają preferencje i typy zawodowe swoich dzieci

 

 

 

 

 

 

 

Rodzice znają zasady rekrutacji do szkół średnich na rok 2019/20

Rodzice otrzymują wypracowane przez dzieci na warsztatach zawodoznawczych materiały dotyczące preferencji i typów zawodowowych swoich dzieci

 

Organizacja zebrania z rodzicami dotyczącego zasad rekrutacji do szkół średnich na rok 2019/20

 

II semestr

 

 

 

 

 

 

 

 

Kwiecień – maj 2019

Pedagog

 

 

 

 

 

 

 

 

pedagog

 

 Cel szczegółowy: Poprawa frekwencji uczniów gimnazjum na zajęciach obowiązkowych. 

L.P. CELE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN ODPOWIEDZIALNI
1. Zwiększenie frekwencji uczniów gimnazjum na lekcjach. Egzekwowanie usprawiedliwień od ucznia.

 

 

 

 

 

 

 

Informowanie rodziców o nieobecności.

 

 Systematyczne liczenie frekwencji i spóźnień przez wychowawców.

 

Uczeń i wychowawca przestrzega zapisanych w WSO terminów usprawiedliwiania nieobecności.

 

Zebranie z rodzicami, dziennik elektroniczny, kontakt telefoniczny w razie dłuższej nieobecności.

  Cały rok Pedagog i wychowawcy.

 

 

 

 

Copyright © Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Przecławiu