Uczniowie Publicznego Gimnazjum w Przecławiu o Comeniusie
I. Organizacja
1. Czy spotkania były dobrze zorganizowane?
– Jakie były mocne i słabe punkty organizacji?
Mocne strony: miejsca, w których kraje organizowały spotkania (urokliwe, klimatyczne); sprawność organizacyjna ludzi; dobrze zorganizowana podróż do miejscowości docelowej;
Słabe strony: zbyt późne informowanie o wyznaczonych zadaniach;
Co można poprawić, a co poszło dobrze?
Do poprawy: organizacja przebiegu delegowania zadań w szkole goszczącej uczestników.
Poszło dobrze: zakwaterowanie u rodzin; wycieczki umożliwiające poznanie okolicy.
II. Praca/komunikacja
1. Czy komunikacja była efektywna?
Nie pojawiały się problemy komunikacyjne. Z łatwością można było porozumieć się w języku angielskim.
Czy wszyscy postępowali zgodnie z zasadami?
Tak.
Czy przestrzeganie zasad powinno zostać zaostrzone?
Nie dostrzegamy takiej potrzeby.
2. Czy macie jakieś sugestie odnośnie komunikacji na przyszłość?
Nauczyciel towarzyszący uczniom powinni swobodnie posługiwać się językiem angielskim.
3. Która część pracy najbardziej Wam się podobała?
Wspólna praca nad zadaniami, wsparcie innych uczestników projektu.
4. Jak wykonalibyście pracę następnym razem?
Nasze działania byłyby bardziej efektywne, gdyby odpowiednio wcześniej informowano nas o zadaniach.
5. Czy Wasz nauczyciel zaopatrzył Was w wystarczające info o projekcie?
Tak
Czy mieliście wystarczająco dużo czasu, by przygotować prezentację?
W większości przypadków – tak.
6. Czemu zdecydowaliście się wziąć udział w programie? Czy zdecydowalibyście się po raz drugi?
Pragnęliśmy poznać innych ludzi, kulturę, język.
Zdecydowalibyśmy się ponownie wziąć udział w projekcie – z przyjemnością.
III. Spotkania
1. Czy nawiązaliście jakieś przyjaźnie podczas trwania programu? Czy nadal utrzymujecie kontakt?
Zawarliśmy wiele przyjaźni. Kontynuujemy je za pośrednictwem Internetu, w szczególności Facebooka.
2. Czy trudno się pracowało z tyloma narodowościami? Czy istniała bariera językowa?
Nie napotkaliśmy istotnych trudności we współpracy. Nie zaistniała bariera językowa.
3. Czy spotkania były efektywne pod względem komunikacji?
Tak.
4. Czy zdaliście sobie sprawę, jak istotna jest zaawansowana znajomość języka angielskiego, by porozumiewać się efektywnie?
Tak, mamy świadomość wagi znajomości języka angielskiego. Inni uczestnicy projektu prezentowali podobny do naszego poziom znajomości języka angielskiego.
5. Jakie zajęcia mogłyby zostać wprowadzone, by uczniowie poznali się lepiej i spędzali razem więcej czasu?
Gry i zabawy ruchowe, można by również postawić na większy udział w projekcie wspólnie spędzanego czasu wolnego.
IV. Produkt finalny/rezultaty postawy wobec Europy.
1. Czego dowiedziałeś się o Europie i innych krajach?
Poznałem prawdę o stereotypach funkcjonujących we wspólnej świadomości, przekonałem się, jak smakują kuchnie innych krajów, zapoznałem się z kulturą i tradycjami państw-uczestników.
2. Czy Twoja opinia/odczucia/postawy wobec Europy uległy zmianie?
EUROPA z bliska jest ciekawsza niż ta, którą znamy z książek.
3. Jak można by było połączyć prezentacje?
Pracę wszystkich krajów powinien koordynować jeden człowiek, który na bieżąco sprawdzał i modyfikowałby działania uczestników.